CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 24, 2010

Telatah Balqish di Karnival Budaya...

Sekarang Balqish memang suka sangat kalau dibawa keluar berjalan. Tak kiralah malam ke siang. Kalau dah siapkan dia, jangan harap nak tunggu lama. Mesti mengamuk punya. Semasa di Cherating tempohari, saya sempat membelikan Balqish kasut Crocs yang berharga RM129. Terbeliak mata suami saya bila saya katakan harga kasut tu. Kelakar la pulak. Tapi alhamdulillah Balqish selesa memakainya. Sayangnya kasut tu sampai setiap kali pulang dari berjalan disimpan didalam rumah.
Semasa berlangsungnya Karnival Budaya Negeri Sembilan tempohari saya sempat meninjau beberapa acara yang diadakan. Tapi saya pergi waktu latihan saja sebab tak suka bersesak masa hari sebenar acara. Banyak juga tarian yang dipersembahkan. Ianya termasuk dalam dan luar negara. Dari negara Afrika pun ada. Memang seronok tengok tarian kebudayaan negara luar. Asyik sangat melihat saya terlupa nak snap gambar menari. Yang ada hanyalah gambar telatah Balqish pada malam tersebut.


Mula-mula sampai Balqish masih lagi malu-malu. Walaupun begitu kakinya tetap bergoyang mengikut rentak lagu yang dipersembahkan.

Ada beberapa orang petugas yang seronok melihat telatah Balqish yang menari mengikut alunan lagu. Ada yang minta izin untuk bergambar dengan Balqish. Tengoklah tu siap buat peace pada 'kakak2' yang sibuk mengambil gambarnya.

Waktu ni Balqish dah mula menegur orang ramai yang lalu. Dia memang ramah dengan orang cuma tidak mahu kalau didukung. Saya membiarkan dia bermain bersama petugas2 malam tu sambil memerhatikan dari jauh.



Tengoklah step yang Balqish buka. Saya sendiri pecah perut melihat tarian samba yang Balqish persembahkan. Balqish...Balqish...

Agaknya kenapa ye ada tali merah ni?

Tak puas hati kalau tengok dari jauh je... Balqish dah siap nak menghampiri penari2 yang dijemput khas dari luar negara. Mungkin suka kot tengok penari yang melonjak-lonjak sambil memakai pakaian kebangsaan negara masing2..

Dah kepenatan... Akhirnya Balqish dapat ditangkap oleh pekerja saya yang ditugaskan pada malam tersebut. Mungkin sebab dah penat jadi Balqish mengikut saja. Masuk je kereta malam tu tak sempat saya nak menukar pampersnya Balqish dah zzzzzzz....

1 comments:

idasm said...

comelnyer balkish. kasut crocs mmg selesa. sesuai sgtlah utk balkish yg suka berjalan. pandainya balskish buat peace yea...

solihin pun suka sgt keluar. pergi mana pun takpe .. janji keluar rumah, jalan2..