CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 15, 2009

Selamat Pengantin Baru Cikgu Zana & Cikgu Kamal

Hari ini saya menghadiri majlis persandingan sahabat saya Zana. Saya memandu sendiri ke rumahnya di Tampin membawa Adlyn dan Balqish. Suami saya tidak dapat turut serta atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Alhamdulillah Balqish tidak banyak karenah sepanjang perjalanan ke Tampin. Saya bertolak jam 12 tengahari dan tiba di rumah Zana jam 1.15 minit tengahari. Ini adalah majlis persandingan sahaja kerana zana telah bernikah beberapa bulan yang lalu. Pernikahan tersebut dilangsungkan sebelum arwah ayah dan mak Zana berangkat mengerjakan haji. Alhamdulillah sempat juga Zana menunaikan hasrat arwah ayahnya yang telah meninggal dunia semasa mengerjakan haji.

Inilah jejaka yang telah berjaya mencuri hati sahabat saya Zana. Namanya Kamarul Zaman. Seorang guru dan kini mengajar di salah sebuah sekolah di Sabah. Zana juga seorang guru dan kini mengajar di seremban. Ini bolehlah dikatakan perkahwinan jarak jauh.


Ayu kan Zana bila sudah dirias. Saya datang setelah Zana telah siap di andam. Jadi tak dapat lah saya nak masukkan gambarnya sebelum disolek. Alhamdulillah setelah badai datang melanda, akhirnya Zana dapat mengakhiri perhubungannya dengan ikatan perkahwinan.


Nak juga interframe!!!! Hanya saya seorang dari 14 rakan yang lain yang dapat menghadiri majlis persandingan Zana ini. Walaupun Zana agak berkecil hati namun sinar kebahagiaan jelas terpancar dari raut wajahnya.

Sebenarnya Zana agak sedih pada hari ini. Salah satunya kerana handphone yang baru sahaja dihadiahkan oleh suaminya telah hilang. Saya juga nyaris kehilangan handbag kerana agak leka melayan Balqish. Takpe Zana, insyaallah nanti cik abang bagi yang baru ye...

Walauapapun rintangan yang berlaku dalam hidup ini, kalau sudah tertulis bahawa dia adalah jodoh kita tiada siapa yang dapat menghalang. Saya doakan perkahwinan ini akan berkekalan sehingga ke hujung nyawa. Kerana selain sahabat, Zana juga menjadi salah seorang insan teristimewa dalam hidup saya. Sebagai insan yang teristimewa saya mengharapkan yang terbaik dalam hidupnya... Amin...

0 comments: