CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 8, 2009

Selamat Pengantin Baru Isteriku..

Novel ini adalah novel terbaru yang saya beli. Baru beberapa hari lepas saya habis membacanya. Buku setebal 1161 muka surat ini membuatkan tidur malam saya tidak menentu. Selagi tak habis baca, hati rasa meronta-ronta nak tahu kesudahannya. Saya tidak pernah membaca karya nass alina noah sebelum ini. Ini adalah pertama kali. Apa yang boleh saya simpulkan dalam novel ini adalah jalan cerita yang menarik, penuh drama dan sekali sekala bisa mengetarkan hati saya dengan kejutan-kejutan yang tidak dijangka.

Sebenarnya saya membeli novel ini apabila saya membaca tribute di belakang novel ini. Antaranya saban malam aku menanti malam pertama kita yang belum bermula...yang entah bila akan bermula dan entah siapa yang akan memulakannya. Hari-hari yang berlalu terus begitu... terus dihimpit kesedihan, pilu dan keliru. Bicara apakah yang menjadi kesalahan, hingga asmara yang baru bermula, tidak ada penamatnya. Lalu kasih sayang ini bertukar benci, menjadi sakit hati... Abang, mulut ini telah puas berkata benci, namun hati ini sejuta kali membisikkan kata sayang. Bibir ini menyuruh engkau pergi, hati di dalam menangis agar jangan ditinggalkan. Suara ini tegar mengaku rela dilepaskan, namun kalbuku dicengkam takut yang amat dalam. Takut kehilangan satu-satunya orang yang palingku sayang. Abang, walau kau bunuh seluruh rasa cinta itu, ia tetap akan tumbuh subur dalam hatiku, sampai bila-bila....

Sedikit sinopsis cerita ini :-

Atas dasar cinta, Addam dan Qisti kahwin lari di Siam. Belum pun sempat mengecapi hidup sebagai suami dan isteri, Jeneral Malik membongkar status sebenar Qisti kepada Addam. Kehidupan Addam mula kucar-kacir apabila ibunya, Maria mendesak dia mengahwini Mellyna. Dalam masa yang sama, Qisti juga merelakan perkahwinan Addam dengan Mellyna. Addam tersepit di antara cintanya yang masih membara terhadap Qisti dan status sebenar Qisti. Dengan hati yang separuh rela, Addam memilih Qhusyairi untuk dijodohkan dengan Qisti. Bahagiakah Addam dan Qisti melayari kehidupan masing-masing bersama insan yang tidak dicintai?

2 comments:

sirNik said...

penuh konflik novel ni...

shelly Yusop said...

sirNik, semua complete novel ni konflik ada, cemas, geram, suka, duka dan macam2 lagi. Pendek kata MACAM-MACAM ADA...