CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 6, 2008

Rumah Baru

Inilah plan rumah baru saya. Bila dah siap nanti saya ambil pula gambar original rumah saya dan update dalam blog.

Beberapa minggu ini, saya dan suami agak sibuk menguruskan pelan untuk rumah baru saya. Bukan sengaja nak pindah tapi tuan rumah saya tak jadi menjualkan rumah yang saya duduki sekarang kepada saya. Alasannya nak bagi anak rumah tu. Macam-macam karenah. Saya memang dah sayang sangat dengan rumah sekarang ni. Lebih-lebih lagi arwah ibu saya juga meninggal dalam rumah yang saya tinggal sekarang. Rumah ini penuh dengan suka duka saya sepanjang saya berkahwin dan semasa saya menjaga arwah ibu saya yang sedang sakit.

Tapi alhamdulillah.. oleh kerana saya dah sayangkan tempat yang saya tinggal sekarang saya berjaya juga membeli sebuah rumah lain dalam kawasan yang sama. Saya dan suami memilih untuk tinggal di taman lavender height ini kerana taman ini terletak di atas bukit dan jauh dari kesibukan bandar. Jiran-jiran disini juga amat baik walaupun jarang-jarang dapat berjumpa kerana kesibukan tugas masing-masing. Dirumah saya ini nak mendengar suara budak-budak memang payah. Rata-rata keluarga disini mengamalkan taman dalam rumah. Ala-ala banglo gitu..
Insyaallah bila segalanya berjalan lancar saya akan menduduki rumah baru selewat-lewatnya awal tahun hadapan. Saya berharap semoga rumah baru saya nanti akan diceriakan oleh suara dan hilai tawa bakal anak-anak saya. Insyaallah..

0 comments: