CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 22, 2008

Birthday Adikku Sue

Bertempat di sebuah restoran makanan seafood seremban 2, saya dan suami merayakan hari lahir adik saya yang ke 3. Adik saya Sue telah berusia 24 sekarang. Saya tidak memberitahu tentang sambutan hari jadi ini kepada sesiapapun termasuk suami sendiri. Restoran juga tidak ditempah. Main redah je.. Walaupun kesedihan kehilangan ibu masih dirasai, namun saya sedaya upaya mengawal keadaan dengan gurauan dan usikan kepada adik saya. Apatah lagi saya menjemput buah hati adik saya bersama-sama meraikan majlis hari jadi ini.


Tengoklah betapa gembiranya kami apabila dapat bersama-sama meraikan majlis hari jadi adik saya yang ke 3. Bila melihat gambar ini saya rasa macam tak percaya saya mempunyai adik-adik yang telah dewasa.



Dalam malu-malu pun mulut buka juga. Maklumlah boyfriend ada kat sebelah. Kenalah control ayu sikit.



Suami pun tumpang gembira dengan kemesraan dan keakraban kami berempat. Anak saya apalagi... posing je la...



Inilah buah hati adik saya. Mohd Affendy namanya (kalau tak silap saya). Adik saya ni pun hampir menitiskan airmata malam itu.

Selepas berakhirnya majlis itu, hati saya menjadi sangat sayu. Mujurlah saya pandai mengawal emosi. Saya terfikir andai satu hari nanti adik saya berkahwin, adakah kemesraan ini akan berterusan. Saya berdoa agar ikatan kekeluargaan kami erat sehingga akhir hayat. Dan pada adik saya Sue saya doakan agar dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki yang halal. Pesan saya jagalah maruah keluarga dan moga-moga Allah akan merahmati hidup kita sekeluarga.

0 comments: