CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 29, 2008

Permulaan...

Satu ketika dulu saya pernah mempunyai blog sendiri. Namun atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan saya terpaksa delete blog tersebut. Sekarang saya membuka blog yang baru. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan hanya kerana cinta saya pada bidang penulisan. Saya menulis sekadar suka-suka sahaja. Saya tidak pernah publish ke mana-mana pun.
Sekarang saya membuka diari saya semula. Saya lebih selesa menaip dari menulis berjela-jela didalam buku diari. Ada banyak perkara yang saya ingin coretkan disini. Lebih-lebih lagi sekarang saya mempunyai kelebihan sedikit dari segi masa (sebelum ini saya menjaga ibu saya yang sakit). Sekarang ibu saya telah meninggal dunia. Saya perlu sesuatu atau seseorang yang boleh saya melepaskan perasaan. Dari saya berusia 9 tahun saya telah pandai menulis didalam diari. Kini dengan teknologi yang semakin canggih, saya tidak perlu membawa buku diari di dalam beg tangan saya (padahal saya bukan pandai teknologi sangat pun).
Percaya atau tidak jika saya katakan bahawa saya baru membeli sebuah laptop hanya beberapa bulan yang lalu. Sebelum ini saya hanya menulis di dalam blog jika saya ada masa free sewaktu di pejabat saja. Saya tidak pernah menulis dalam blog sewaktu saya berada dirumah. Cuma baru-baru ini apabila tiba hari lahir saya, saya membuat permintaan kecil pada suami saya. Saya mahukan sebuah laptop yang saya boleh ekspresikan perasaan saya dimana-mana saja. Kini segalanya berada di depan mata. Alhamdulillah..
Saya berharap saya akan terus rajin menulis untuk mengasah minda saya. Bagi saya menulis itu sesuatu yang indah sekiranya kita tahu dimana kunci keindahan itu berada. Dengan beg sandang yang berat dibahu saya (beg laptop), mustahil saya akan lupa menulis tentang sesuatu yang berlaku pada hari itu. Saya percaya setiap kejadian yang berlaku dalam dunia ini adalah percaturan hidup yang Tuhan tentukan dalam hidup kita...

0 comments: